چكيده : 

مقدمه:رایانش ابری و خدمات ابر به عنوان یک راه حل فناورانه برای توسعه خدمات آموزش می‌تواند در تسریع و توسعه خدمات این دسته از فعالیت‌ها بسیار سودمند باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه تصویری جامع از حوزه‌های کاربردی خدمات یادگیری مبتنی بر امکانات رایانش ابری، به منظور آموزش و یادگیری می‌باشد.
روش کار: رویکرد پژوهش حاضر آمیخته و روش مورد استفاده، پژوهش نظریه‌ای می‌باشد. برای شناسایی مجموعه و عناصر خدمات یادگیری مبتنی بر امکانات رایانش ابری با متخصصین حوزه‌های آموزش و یادگیری سازمانی مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته سازماندهی شد. شرکت‌کنندگان در فرآیند مصاحبه با روش نمونه‌گیری نظری انتخاب شدند. مصاحبه‌ها با روش کدگذاری باز سازماندهی شدند. به منظور محاسبه پایایی کدگذاری‌های انجام شده از روش پایایی بازآزمایی استفاده شد.
یافته‌ها: سطح توافق (PAQ) مساوی با عدد 83/0 محاسبه گردید که نشان دهنده سطح بالایی از توافق درونی دارد. در مرحله دوم برای انسجام بخشی به داده‌ها و تعیین ارتباط مجموعه‌های خدمات آموزش و یادگیری مبتنی بر قابلیت‌های رایانش ابری، از ساختار و روش مدیریت تعاملی (IM) و نرم‌افزار الگوسازی ساختاری تفسیری (ISM) استفاده شد. و در بخش سوم که مرتبط با بخش کمی پژوهش می‌باشد از روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرم‌افزار (Choice Expert) برای وزن‌دهی به مجموعه‌های مذکور استفاده گردید.
نتیجه‌گیری: براساس نظر اجماعی مدل جامع خدمات یادگیری مبتنی بر رایانش ابری ارائه گردید که عناصر اصلی به ترتیب اهمیت و وزن، شامل فرآیندهای پشتیبانی مدیریت یادگیری (247/0)، پشتیبانی تدریس (208/0)، ابزارهای آموزش و یادگیری (207/0)، پشتیبانی ثانویه آموزش و یادگیری (206/0)، پشتیبانی پیش از آموزش و یادگیری و تجزیه و تحلیل فراگیران (066/0) می‌باشد.

 فايل كامل مقاله

مقاله : رایانش ابری ؛ رهیافتی نوین در آموزش و یادگیری

یادگیری ,آموزش ,روش ,خدمات ,رایانش ,پشتیبانی ,و یادگیری ,آموزش و ,مبتنی بر ,یادگیری مبتنی ,0 ، ,خدمات یادگیری مبتنی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

باغچه مجازی پشتیبانی حقوق دان ها khedmatazmaa خدمات تایپ، ویرایش و صفحه آرایی مطالب گوناگون و جالب راز زیبایی و سلامتی کاریابی بین المللی کارپیرا backlinkjiffy انجمن دانشجویان پخش عمده لوازم تحریر